Wednesday, July 2, 2008

Magkramp...


Jävla piss.. Jag fick en sån SJUK magkramp att jag verkligen inte kunde röra mig och jag började gråta. Jag brukar ändå inte gnälla för småsaker, och nu gjorde det bara så jääävla ont. Ska jag vara helt ärlig? Har ALDRIG känt en sån smärta någon gång. Inte vad jag kan minnas i alla fall! Jag fick åka hem från jobbet efter första passet, då jag befarade att det var blindtarmsinflammation. Men när jag steg av bussen här hemma så var det mer lindrigt och jag vägrar åka till akuten för att sitta där i 4 timmar och sen åka hem för att det inte var någonting.

Men jag funderar starkt på att gå upp till vårdcentralen och be dem ta en koll på min mage. Jag har fortfarande ont, jag kan inte peta på den utan att det gör ont osv. Även om det inte är så allvarligt som blindtarmsinflammation så ska det ju inte vara såhär?!

Har en sån oehörd ångest för att jag åka hem från jobbet. Visst, de proppsade på att jag skulle åka hem eftersom jag såg ut som ett lik. Jag FÖRSÖKTE in i det sista stanna kvar men alla rådde mig till att åka hem och jag ville inte gärna sitta och gråta av smärta när jag ringer folk. Förståeligt? Hm jo.. En jäkla tur att smärtan inte är lika ihärdig nu i alla fall. Fyfan vad arg jag hade varit om jag hade fått åka in till akuten och gå miste om de två kommande dagarna med sol och ledighet.

Nu ska jag ringa vårdcentralen..
(uuh.. varför drar jag mig alltid för att ta kontakt med sjukvård? avskyr det... )

Förövrigt så känner jag inte mina fötter nu :S De är helt avdomnade!!!! Riktigt skumt.

1 comment:

erviluca said...

Hur gick det med magen? Sökte du hjälp eller gick det över av sej själv?